estenglv
WAP version
Login form
RSS
Otepää Rattamaratoni võitis Caspar Austa 02.08.2009 (1)
Eesti suurima maastikurattamaratonide sarja Elion Estonian Cup kuuenda etapi võitis valitsev Eesti meister maastikurattakrossis Caspar Austa (Tartu Ülikooli Spordiklubi). Võitjal kulus 58 km ...
Otepää 58 km
Otepää 36 km
301 Moved Permanently Date: Thu, 17 Oct 2019 02:00:02 GMT Server: Apache / ZoneOS Location: https://www.ilm.ee/~data/include/ilm.php3 Content-Length: 318 Keep-Alive: timeout=5, max=100 Connection: Keep-Alive Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1 301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.

Apache / ZoneOS Server at www.ilm.ee Port 80
10. Otepää Rattamaraton (EEC 2009)
Aeg 01.08.2009
RAJAKIRJELDUS
print
Otepää X Rattamaratoni rajakirjeldus

NB! Jalgratturid kes soovite eelnevalt tutvuda Otepää rattamaratoni rajaga palume olla eriti ettevaatlikud ja tähelepanelikud Kekkose rajal peale Harimäe vaatetorni 27,5km-l kus toimuvad raietööd ja trassil liiguvad metsaveo traktorid ning läbipääs võib olla raskendatud ja kohati ohtlik ratturitele.

Korraldajal on õigus teha trassil muudatusi kui teatud rajalõigud muutuvad ilmastiku olude mõjul ratturitele otlikuks või läbimatuks.

Treenimiseks ning tutvumiseks on maratoni ja poolmaratoni rada märgistatud kolmapäevaks, 22 juuliks. Täpsemat infot raja asukoha kohta ning rajaskeeme on võimalik saada Hawaii Expressi Otepää kauplusest alates 10.00 kuni 18.00 v.a. pühapäeval ja esmaspäeval ning Tehvandi Spordikeskuse külalistemajast.

Rajavalik kattub suures osas eelmise aasta variandiga, uuendused on sel aastal maratoni distantsi lõpp alates 53-ndast kilomeetrist Väikse Munamäe alt kuni finishini. Stardi ja finishi asukoht on Tehvandi Suusastaadionil.

Maraton- 56 km:
   TP1- 18 km
   TP2- 37 km
   TP3- 47 km

Poolmaraton 32 km:
   TP-1 18 km
   TP2- 27 km

Maratoni trassi rajakate: asfalt- 8 km, kruusateed 15 km, metsateed 24 km, singel ja rohumaa- 9 km.

1. Lastesõidud
Võistlused viiakse läbi vanuseklassidele eri raskusega valitud ringil Tehvandi Suusastaadionil ja selle ümbruses. Tillu vanuseklass kuni 6 a. sõidab tasasel asfaldil, raja pikkus 200 m, ülejäänud staadioni läheduses murukattega rajal, 7-8 ja 9-10 a- 700 m ja 11-12 a. vanuseklass- 1,1 km.
Lastesõidu rada
Tillusõidu rada

2. Maraton, 56 km
Starditakse Tehvandi Suusastaadioni laskesuusatamise staadioni osalt suunaga Munamäe poole, tehakse tagasipööre staadioni suunas, trahviringi tagant sõidetakse saepuru kattega tõusu Tehvandi peahooneni, edasi Seikluspargi eest rohumaad mööda Linnamäe orgu kuni Otepää kirikuni, ületatakse Võru maantee ja mööda Hurda tänavat üle Tartu maantee kuni Palupera teeni, seejärel parempööre Rõngu suunas. Ettevaatust grupisõidul linnast alla laskumisel, kus asfaldil kiirused võivad vägagi suureks paisuda.

Kirikuküla bussipeatuses 6,7 km-l vasakpööre ning kruusakattega külavahe teed pidi 1,4 km (8,1km-l) pärast pööre vasakule suurele kruusateele. Peateelt 8,8 km-l mahapööre paremale, 1,8 km (10,6 km-l) möödudes ületatakse Otepää- Puka asfaltmaantee ning edasi enne Annimatsi Kämpingut pööre 11 km-l paremale põldude vahele pinnaskattega külateele mis seejärel muutub metsateeks.

Ettevaatust 11,7 kilomeetril, kus peale laskumist on pehme pinnasega ja roobastega veetakistus. 1,2 km (12,2 km-l) pärast pööre paremale Kõlli järve suunas, ületatakse Madsa Puhkekeskuse asfaldist juurdepääsu tee ning seejärel Sihva- Arula kruusatee. Tähelepanelik peab olema 14 km-l, kus on suhteliselt järsk laskumine ja vihmaga uhutud pehme liivaga pinnas.

Edasi kulgeb rada metsateed pidi kuni Otepää- Kääriku jalakäijate asfaltteeni. Käärikul 17,5 km-l pööre paremale Kääriku Suusastaadioni suunas. Enne staadioni suusasilda, kus asub ka I toitlustuspunkt 18 km-l, pööre vasakule.

Peale toitlustuspunkti jaguneb trass kaheks. Maratoni rada suundub kerge pöördega paremale rohumaad pidi üles mäkke, poolmaratoni rada suundub peale toitlustuspunkti pinnasteed pidi kergelt vasakule poole.

Maratoni rada jätkub seejärel suusastaadionile. Kohe peale toitlustuspunkti järel mäkke tõusmist on ohtlik laskumine, vasakpööre ja 20m pärast paremale staadioni suunas. Edasi ületatakse staadion ning siis tuleb kaks korda rühkida Küljemäe tippu. Staadionipinnas on suhteliselt pehme turbapinnas, osaliselt rohumaa.

Ettevaatust 20 km-l kus peale Küljemäelt kiiret laskumist on allosas pehme pinnas ja siis kitsas truubikoht.

Siitkohast 21 km-l kulgeb sõidetakse edasi „Kekkose“ rada pidi. Enamuses on rajakate pinnastee, korraks jõutakse 23 km-l Harimäe tõusu kruusateele. Tõusu ülaosas 23,5 km-l pööre paremale külavaheteele ning 0,5 km pärast (24 km-l), laskumise lõpus vasakule, edasi jätkatakse Kekkose rajal.

Peale Harimäe tornini jõudmist 27 km-l, mis on kogu trassi kõrgeim punkt pööre vasakule ja kohe 50 m (27,5 km-l) pärast paremale ning järsu laskumise järel 900 m (28,4 km-l) pärast järsk pööre paremale Purakamäe ringile. NB! Klassikaline Kekkose rada kulgeb siinkohal edasi ning otsesõit suletakse vaid võistluste ajaks. Ettevaatust laskumisel kilomeetritel 30, kus on tee väga trepis ning 31 km laskumisel, kus vihm järjepidevalt teed ära uhub ning sügavaid kraave tekitab.

33 km-l saabutakse Purakaringilt tagasi Kekkose rajale pöördega paremale ning edasi sõidetakse kuni Kääriku kergejõustiku staadionini. Alates Kääriku Suusastaadioni toitlustuspunktist TP1-st kuni TP 2-ni sõidetakse kokku 19 km.

II toitlustuspunkt asub Kekkose raja 37 km-l. Kääriku kergejõustiku staadionini jääb sõita veel 1 km. Vahetult enne staadionit ühineb maratoni rada vasakult poolt tuleva poolmaratoniga. Staadionile jõudes keeratakse paremale Matule suunduvale kruusateele ning 1,6 km pärast jõutakse Sihva- Restu (39,6 km-l) maanteeni pöördega vasakule seejärel 300 m pärast (39,9 km-l) pööre paremale vastassuunas Tartu Rattamaratoni rajale.

44 km-l ületatakse Sihva- Vidrike kruusatee pöörates paremale ja kohe vasakule, edasi 1,7 km pärast jõutakse Hobustemäest vasakult möödudes vanale rollerirajale (45,7 km-l) pöörates paremale. Kiigemäe tõusu lõpus 47 kilomeetril on III toitlustuspunkt.

Peale toitlustuspunkti 600 m pärast s.o. 48 km-l laskumisel mahapööre asfaldilt paremale metsateele. Poolmaratoni sõitjad jätkavad otse, seetõttu maratonist osavõtjatel hoiduda paremale teepoole.

Kogu võistluse tehnilisem laskumine ning kurnav tõus on 49-50 kilomeetril Nüpli järve tagaosas, kus enne tõusu algust tuleb läbida ka veetakistus.

Puustusmäel sõidetakse vanade lautade eest läbi kuni Otepää- Sangaste asfaltteeni 51 km-l, kus tuleb keerata vasakule Otepää suunas. Edasi 2,3 km möödudes 53 km-l Munamäe külje all teha parempööre läbi Väikese Munamäe parkla ning sõita vastusuunas Tartu Rattamaratoni rajale. Edasi külateed pidi tõkkepuu juurest läbi ja 400 pärast pööre vasakule, tõus Ansomäe suunas mööda Tartu Rattamaratoni rada.

Ülesse mäkke jõudes (54 km)suundume edasi mööda Tartu Rattamaratoni trassi vanasse lasketiiru kus enne tiiki järsk pööre paremale. Möödudes vasakule jäävatest tiikidest mööda Tehvandi matkarada. Väike tõus ja laskumine Tehvandi K90 hüppemäe maandumisnõlva taha kust edasi liikuda mööda matkarada, ületades kaks korda rollerirada möödudes Tehvandi metsasaunast(56km) ning jõudes välja Linnamäe orgu Neljakasemäe alla. Siit pöörata vasakule mäkke, vastupidiselt stardi suunale, sõites Seikluspargi trosside alt läbi ning ülesse jõudes mööduda Tehvandi Külalistemajast, lasketiiru kaitseseina tagant suunaga Munamäe poole mööda heinamaad kuni Tartu Rattamaratoni trassini kust pööre paremale(57km). Pärast tagasipööret suundub trass suusastaadioni suunas eelnevalt kohtudes matkadistantsiga. Finish laskesuusatamise staadioni tribüünide ees.

3. Poolmaraton, 32 km
Stardiala kaart
Esialgu kuni Käärikuni kulgeb rada nagu maratoni distantsil kirjeldatud kuni Käärikul asuva I toitlustuspunktini. Peale TP 1 otse sõites 300 m pärast ületatakse asfalttee ning 500 m pärast pööre vasakule, kus saadakse kokku maratoni distantsiga vahetult enne kergejõustiku staadionile jõudmist. Edasi kulgeb rada sarnaselt põhidistantsiga kuni II toitlustuspunktini Kiigemäel 27 kilomeetril. Edasi 600 meetri pärast kohas kus maratoni distants keerab paremale metsateele, tuleb poolmaratoni sõitjatel sõita otse mööda rollerirada Otepää suunas.

Et mitte segada maratoni distantsi parempööret tegevaid rattureid, tuleb poolmaratonist osavõtjatel hoiduda vasakule poole teed.

Edasi kulgeb trass mööda rollerirada kuni Tehvandi Suusastaadionini. Lõpuosa sõidetakse suunaga Munamäe poole ja 400 m pärast tagasipööre suusastaadioni suunas, kohtudes eelnevalt maratoni distantsiga. Finish laskesuusatamise staadioni tribüünide ees.
‹‹ Tagasi

Kommenteerimine ajutisel peatatud!
Sorteeri vanemast uuemaks:
jgor, www.direktor@baltiteras.ee, 14.08.2009 20:31
Uks number,maraton-280EEK 56244152
veiko, juhatus@rattaklubi.ee, 11.08.2009 10:28
Kui on pretensioone tulemuste kohta, siis ootan konkreetseid märkusi e-mailile juhatus@rattaklubi.ee
to to totud, , 11.08.2009 08:36
mida krdt te nendest koondtulemustest kogu aeg ingute? Näitate emale et olete Allan Orasest eespool Jooksev seis muutub totaalselt peale viimast etappi, kus kogu tabel koliseb paika parimate etappide arvestuse järgi. Vot siis võite omale ühed Valeri küpsised lubada.
, , 10.08.2009 22:36
mingid koondtulemuste laadsed tabelid riputati rahva rõõmuks üles küll, aga leidsin seal vähemalt 3 räiget viga, niiet asjaga vaja tegeleda veel palju, enne kui tabelit õigeks ja asjakohaseks saaks pidada!
Olin sõiduga rahul, , 07.08.2009 18:31
Kuid nyyd tahaks koondtulemusi näha. Oleks viimane aeg. Olen siin neid koondtulemusi ootand peale igat järgnevat päeva kuid pole siiani nei yleval
pikamaamatkaja, , 06.08.2009 10:38
Tõin just eraldi välja, et suusaradadest väljaspool pori praktiliselt puudus! seega põllud, singlid jm olid pärast 1000 ratturit täiesti ok (tean, kuna läbisin raja viimasena trenni mõttes, sest jäin regamisega hiljaks ja poleks ilmselt ka ajaliselt stardiks kohale jõudnud). Jaksamise ja oskamisega polnud seal suusaradadel 1000 ratturi läbimise järel suht midagi teha, rada oli sõidetud nii laiaks kui võimalik (rajaäärse võsani), samas polnud mitte ühtegi kohta kus oleks pidanud, ükskõik millise ülekandega sai proovitud. Hea küll, pori poriks, see on väike asi asja juures, vihmaga ikka juhtub, aga siit tuligi see, et kui palju ka ei oleks oodanud midagi huvitavat raja osas, ikka näitasid viidad Kekkose rada ja ei midagi muud... Ilmselt trenni mõttes läbijana oli rohkem aega sellel tähelepanu pöörata ja olid ootused, millegi põnevama jaoks. Pole mõnel viimasel aastal Otepääle sattunud, seega ei teadnud rajast eriti midagi. Rõuges oli väga huvitav rada (vähemalt 20. km-ni, kust alles huvitavaks läks, paraku ratas ei pidanud vastu), seega olid ootused üleval Selle koha pealt oli ka ikka šokk, millisel rajal peavad sõitma viimased, ja kui raske võib see neile olla. Eespool olles kimad vbla veel normaalse raja peal ja ei kujuta ettegi, mis seal tagapool toimub. Aga Rakkes jälle kohal ja numbriga - arvatavasti seekord vähem segi sõidetud raja peal.
wjq, , 05.08.2009 23:59
mina olen ka pikamaamatkajaga ühel nõul. minuarust õige mehe jutt. Rada oli selgelt ühekülgne. Kas porine või mitte, see pole tähtis. Ilma vastu ju ei saa. Viimasel minutil muidugi rada enam muuta nii lihtsalt ei saa - puht organisatoorset külge ei mängiks nii ruttu ümber - ning pole mõtetki. Kui aus olla siis muda ainult lisas rajale võlu juurde. Ilma mudata oleks rada veel kiirem ja ühekülgsem olnud - et siis 5+ treeningurada.
To pikamaamatkaja, , 05.08.2009 15:31
Kurdad, et maastikku kui sellist (põllud, singlid, metsateekesed) oli häbematult vähe. Samas kurdad, et rada oli nii sopane et jalagi oli raske tõusudest üles saada. Kas sa tõesti arved, et need singlid ja metsateekesed oleksid paremini vastu pidanud vihmale ja 1000 pealisele ratturite jõugule? Kahtlen sügavalt! Kui korraldajad oleksid raja veel rohkem metsa viinud, siis oleks siin hädaldajaid kordades rohkem!!! Ja tõenäoliselt oleks sa ise siin veelgi hullemini hädaldanud, et miks korraldajad ei teinud rajal muudatusi, kui oli näha, et vihma sajab Pole mõtet korraldajaid süüdistada selles, et rada oli mudane ja sa mäest ei oska-jaksa üles sõita. Vaata korra peeglisse ja kae järgi, kas see tüüp, kes sealt vastu vaatab on tõesti selline hädapätakas, et nuriseb porise raja üle, või on Sinus pisut rohkem sisu, kui suhkrust ja maasikavahust tüdrukutel Ma isiklikult arvan et sa tegelikult oled normaalne tüüp, aga sa unustasid korraks ära, et MTB sõit ei ole pehmodele Kohtumiseni Rakkes!
Reede, , 05.08.2009 13:55
koondtulemused on ju alati reedelks ilmunud. Nädala jooksul peale võistlust selgitatakse vead, otsitakse üles kiibid, tuvastatakse fotode põhjal startijad, küsitletakse tunnistajaid.
kalle, , 05.08.2009 13:01
koondtulemused,nagu mina aru saan,tulevad vahetult enne jrgm. etappi,so. siis kui stardinr.d on avaldatud jne.

Kõige populaarsemad
Proshop_09
Kasutajanimi:
Parool:

*Uus kasutaja *Unustasid parooli?