estenglv
WAP version
Login form
RSS
Otepää Rattamaratoni võitis Caspar Austa 02.08.2009 (1)
Eesti suurima maastikurattamaratonide sarja Elion Estonian Cup kuuenda etapi võitis valitsev Eesti meister maastikurattakrossis Caspar Austa (Tartu Ülikooli Spordiklubi). Võitjal kulus 58 km ...
Otepää 58 km
Otepää 36 km
301 Moved Permanently Date: Mon, 04 May 2020 02:00:02 GMT Server: Apache / ZoneOS Location: https://www.ilm.ee/~data/include/ilm.php3 Content-Length: 318 Keep-Alive: timeout=5, max=100 Connection: Keep-Alive Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1 301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.


Apache / ZoneOS Server at www.ilm.ee Port 80
10. Otepää Rattamaraton (EEC 2009)
Aeg 01.08.2009
Koht Otepää EST
Spordiala Jalgrattasport
Distants Maraton 56 km kell 12:00
Poolmaraton 32 km kell 13:15
Lastesõidud kell 12:15
Korraldaja Tarvi Kuus, Tel. +372 509 7506, otepaa.rattasoit@mail.ee  
Otepää rattamaratoni stardiprotokoll SIIT
EEC 2009 KOONDTULEMUSED LASTESÕIDUD 2009
RAJAKIRJELDUS
print
Otepää X Rattamaratoni rajakirjeldus

NB! Jalgratturid kes soovite eelnevalt tutvuda Otepää rattamaratoni rajaga palume olla eriti ettevaatlikud ja tähelepanelikud Kekkose rajal peale Harimäe vaatetorni 27,5km-l kus toimuvad raietööd ja trassil liiguvad metsaveo traktorid ning läbipääs võib olla raskendatud ja kohati ohtlik ratturitele.

Korraldajal on õigus teha trassil muudatusi kui teatud rajalõigud muutuvad ilmastiku olude mõjul ratturitele otlikuks või läbimatuks.

Treenimiseks ning tutvumiseks on maratoni ja poolmaratoni rada märgistatud kolmapäevaks, 22 juuliks. Täpsemat infot raja asukoha kohta ning rajaskeeme on võimalik saada Hawaii Expressi Otepää kauplusest alates 10.00 kuni 18.00 v.a. pühapäeval ja esmaspäeval ning Tehvandi Spordikeskuse külalistemajast.

Rajavalik kattub suures osas eelmise aasta variandiga, uuendused on sel aastal maratoni distantsi lõpp alates 53-ndast kilomeetrist Väikse Munamäe alt kuni finishini. Stardi ja finishi asukoht on Tehvandi Suusastaadionil.

Maraton- 56 km:
   TP1- 18 km
   TP2- 37 km 
   TP3- 47 km

Poolmaraton 32 km:
   TP-1 18 km
   TP2- 27 km

Maratoni trassi rajakate: asfalt- 8 km, kruusateed 15 km, metsateed 24 km, singel ja rohumaa- 9 km.

1. Lastesõidud
Võistlused viiakse läbi vanuseklassidele eri raskusega valitud ringil Tehvandi Suusastaadionil ja selle ümbruses. Tillu vanuseklass kuni 6 a. sõidab tasasel asfaldil, raja pikkus 200 m, ülejäänud staadioni läheduses murukattega rajal, 7-8 ja 9-10 a- 700 m ja 11-12 a. vanuseklass- 1,1 km.
Lastesõidu rada
Tillusõidu rada

2. Maraton, 56 km
Starditakse Tehvandi Suusastaadioni laskesuusatamise staadioni osalt suunaga Munamäe poole, tehakse tagasipööre staadioni suunas, trahviringi tagant sõidetakse saepuru kattega tõusu Tehvandi peahooneni, edasi Seikluspargi eest rohumaad mööda Linnamäe orgu kuni Otepää kirikuni, ületatakse Võru maantee ja mööda Hurda tänavat üle Tartu maantee kuni Palupera teeni, seejärel parempööre Rõngu suunas. Ettevaatust grupisõidul linnast alla laskumisel, kus asfaldil kiirused võivad vägagi suureks paisuda.

Kirikuküla bussipeatuses 6,7 km-l vasakpööre ning kruusakattega külavahe teed pidi 1,4 km (8,1km-l) pärast pööre vasakule suurele kruusateele. Peateelt 8,8 km-l mahapööre paremale, 1,8 km (10,6 km-l) möödudes ületatakse Otepää- Puka asfaltmaantee ning edasi enne Annimatsi Kämpingut pööre 11 km-l paremale põldude vahele pinnaskattega külateele mis seejärel muutub metsateeks.

Ettevaatust 11,7 kilomeetril, kus peale laskumist on pehme pinnasega ja roobastega veetakistus. 1,2 km (12,2 km-l) pärast pööre paremale Kõlli järve suunas, ületatakse Madsa Puhkekeskuse asfaldist juurdepääsu tee ning seejärel Sihva- Arula kruusatee. Tähelepanelik peab olema 14 km-l, kus on suhteliselt järsk laskumine ja vihmaga uhutud pehme liivaga pinnas.

Edasi kulgeb rada metsateed pidi kuni Otepää- Kääriku jalakäijate asfaltteeni. Käärikul 17,5 km-l pööre paremale Kääriku Suusastaadioni suunas. Enne staadioni suusasilda, kus asub ka I toitlustuspunkt 18 km-l, pööre vasakule.

Peale toitlustuspunkti jaguneb trass kaheks. Maratoni rada suundub kerge pöördega paremale rohumaad pidi üles mäkke, poolmaratoni rada suundub peale toitlustuspunkti pinnasteed pidi kergelt vasakule poole.

Maratoni rada jätkub seejärel suusastaadionile. Kohe peale toitlustuspunkti järel mäkke tõusmist on ohtlik laskumine, vasakpööre ja 20m pärast paremale staadioni suunas. Edasi ületatakse staadion ning siis tuleb kaks korda rühkida Küljemäe tippu. Staadionipinnas on suhteliselt pehme turbapinnas, osaliselt rohumaa.

Ettevaatust 20 km-l kus peale Küljemäelt kiiret laskumist on allosas pehme pinnas ja siis kitsas truubikoht.

Siitkohast 21 km-l kulgeb sõidetakse edasi „Kekkose“ rada pidi. Enamuses on rajakate pinnastee, korraks jõutakse 23 km-l Harimäe tõusu kruusateele. Tõusu ülaosas 23,5 km-l pööre paremale külavaheteele ning 0,5 km pärast (24 km-l), laskumise lõpus vasakule, edasi jätkatakse Kekkose rajal.

Peale Harimäe tornini jõudmist 27 km-l, mis on kogu trassi kõrgeim punkt pööre vasakule ja kohe 50 m (27,5 km-l) pärast paremale ning järsu laskumise järel 900 m (28,4 km-l) pärast järsk pööre paremale Purakamäe ringile. NB! Klassikaline Kekkose rada kulgeb siinkohal edasi ning otsesõit suletakse vaid võistluste ajaks. Ettevaatust laskumisel kilomeetritel 30, kus on tee väga trepis ning 31 km laskumisel, kus vihm järjepidevalt teed ära uhub ning sügavaid kraave tekitab.

33 km-l saabutakse Purakaringilt tagasi Kekkose rajale pöördega paremale ning edasi sõidetakse kuni Kääriku kergejõustiku staadionini. Alates Kääriku Suusastaadioni toitlustuspunktist TP1-st kuni TP 2-ni sõidetakse kokku 19 km.

II toitlustuspunkt asub Kekkose raja 37 km-l. Kääriku kergejõustiku staadionini jääb sõita veel 1 km. Vahetult enne staadionit ühineb maratoni rada vasakult poolt tuleva poolmaratoniga. Staadionile jõudes keeratakse paremale Matule suunduvale kruusateele ning 1,6 km pärast jõutakse Sihva- Restu (39,6 km-l) maanteeni pöördega vasakule seejärel 300 m pärast (39,9 km-l) pööre paremale vastassuunas Tartu Rattamaratoni rajale.

44 km-l ületatakse Sihva- Vidrike kruusatee pöörates paremale ja kohe vasakule, edasi 1,7 km pärast jõutakse Hobustemäest vasakult möödudes vanale rollerirajale (45,7 km-l) pöörates paremale. Kiigemäe tõusu lõpus 47 kilomeetril on III toitlustuspunkt.

Peale toitlustuspunkti 600 m pärast s.o. 48 km-l laskumisel mahapööre asfaldilt paremale metsateele. Poolmaratoni sõitjad jätkavad otse, seetõttu maratonist osavõtjatel hoiduda paremale teepoole.

Kogu võistluse tehnilisem laskumine ning kurnav tõus on 49-50 kilomeetril Nüpli järve tagaosas, kus enne tõusu algust tuleb läbida ka veetakistus.

Puustusmäel sõidetakse vanade lautade eest läbi kuni Otepää- Sangaste asfaltteeni 51 km-l, kus tuleb keerata vasakule Otepää suunas. Edasi 2,3 km möödudes 53 km-l Munamäe külje all teha parempööre läbi Väikese Munamäe parkla ning sõita vastusuunas Tartu Rattamaratoni rajale. Edasi külateed pidi tõkkepuu juurest läbi ja 400 pärast pööre vasakule, tõus Ansomäe suunas mööda Tartu Rattamaratoni rada.

Ülesse mäkke jõudes (54 km)suundume edasi mööda Tartu Rattamaratoni trassi vanasse lasketiiru kus enne tiiki järsk pööre paremale. Möödudes vasakule jäävatest tiikidest mööda Tehvandi matkarada. Väike tõus ja laskumine Tehvandi K90 hüppemäe maandumisnõlva taha kust edasi liikuda mööda matkarada, ületades kaks korda rollerirada möödudes Tehvandi metsasaunast(56km) ning jõudes välja Linnamäe orgu Neljakasemäe alla. Siit pöörata vasakule mäkke, vastupidiselt stardi suunale, sõites Seikluspargi trosside alt läbi ning ülesse jõudes mööduda Tehvandi Külalistemajast, lasketiiru kaitseseina tagant suunaga Munamäe poole mööda heinamaad kuni Tartu Rattamaratoni trassini kust pööre paremale(57km). Pärast tagasipööret suundub trass suusastaadioni suunas eelnevalt kohtudes matkadistantsiga. Finish laskesuusatamise staadioni tribüünide ees.

3. Poolmaraton, 32 km
Stardiala kaart
Esialgu kuni Käärikuni kulgeb rada nagu maratoni distantsil kirjeldatud kuni Käärikul asuva I toitlustuspunktini. Peale TP 1 otse sõites 300 m pärast ületatakse asfalttee ning 500 m pärast pööre vasakule, kus saadakse kokku maratoni distantsiga vahetult enne kergejõustiku staadionile jõudmist. Edasi kulgeb rada sarnaselt põhidistantsiga kuni II toitlustuspunktini Kiigemäel 27 kilomeetril. Edasi 600 meetri pärast kohas kus maratoni distants keerab paremale metsateele, tuleb poolmaratoni sõitjatel sõita otse mööda rollerirada Otepää suunas.

Et mitte segada maratoni distantsi parempööret tegevaid rattureid, tuleb poolmaratonist osavõtjatel hoiduda vasakule poole teed.

Edasi kulgeb trass mööda rollerirada kuni Tehvandi Suusastaadionini. Lõpuosa sõidetakse suunaga Munamäe poole ja 400 m pärast tagasipööre suusastaadioni suunas, kohtudes eelnevalt maratoni distantsiga. Finish laskesuusatamise staadioni tribüünide ees.
‹‹ Tagasi
 
Kommenteerimine ajutisel peatatud!
Sorteeri vanemast uuemaks:
banaaniotsijatele, , 04.08.2009 11:04
Esimene reegel, mis kehtib maratonile minemisel, ei ole mitte süüa enne maratoni kõht täis, vaid süüa enne maratoni kõht üle keskmise korralikult täis. See tagab väga hea tulemuse ja tunde ka peale maratoni. Mida süüa - sellest leiab siin-seal foorumites soovitusi kuhjaga. Edasi juba riietus, varustus, jne jne. Kes söömise ära unustab, see järgmise maratoni eel seda juba ära ei unusta. Nii lihtne see ongi. Mingi tagantjärele hala siin ei aita ega hakka aitama ka edaspidi. Paraku. See et TP-s aeg-ajalt miski puudu on või otsa saab on nii tavaline, vähemalt viimased 30 aastat on see nii olnud. Eriti suusamaratonide puhul. Üldiselt harju keskmisena asi toimib. Alati tasub midagi tagataskus kanda, kasvõi igaks juhuks. Elioni sarjas sellel aastal häirib mind aga hoopis see, et kui ajalimiit on seatud 5 h peale, siis ei ole viisakas 30 min juba varem hakata finishis laudu kokku tassima, varikatuseid lammutama, rajapiirdeid rekkasse tassima, reklaami jmt kuhugi kokku kuhjama. No see pole lihtsalt viisakas, eriti neile, kes tagumises otsas lõpetavad. Elva oli selles osas markantne näide. Kell 15.30-ks oli plats juba üsna puhas. See on sarnane haige suhtumine kui suurtes selverites - 1 h enne sulgemist viiakse kogu vorsti- ja lihalett puhtaks - suhtumisega, kes sellel kellajal poes käib kerigu p***e.
sponsor, , 04.08.2009 08:52
Enam ei laena, kahju inimestest, aga ei laena, sest pole tagasi saanud. Korduvalt siin mainitud, raha on, et ratas, varustus osta, kohale sõita ,stardimaks tasuda, aga siis saab raha otsa, et osta tagavarakumm, pump, ketivõti,ketilukk.
pori_silmas!!, , 04.08.2009 07:07
varsti lõpetatakse elioni pull ära ! Viimane piisk karikasse on kui sõidad 800 hulka ja ei saa laualt snäkki, kodus polnud kahjuks aega süüa ja tulemus oleks rajalt saadud ampsuga kindlasti parem olnud, millegipärast ma ei saa esikoha meestest aru miks nad nii rumalad et oma toitu kaasas veavad. (Tegelt on mul kahju korraldajatest- pöördeline hetk võib ka siis tekkida kui rajad ainult kruusaseks muutuvad ja paljud loobuvad kuna pole enam ekstreem). Nii nagu ma ei unusta pumpa ega ketivõtit kaasa on alati tagataskus mingi sokolaad või batoon varuks. Lõpetamise teeb alati mõnusaks raske lahing !!!
laenasin, , 03.08.2009 19:25
Laenasin nr 489 kummi, tore et mees lõpuni jõudis. Kompen-i ei vaja. Rakkes näeb raisk.
Allan, alaine@hot.ee, 03.08.2009 17:42
Laenasin kellegile pumba raja peal. Olin 619 ja Vennad & Dahl vormis. Heameel oleks kui saaksin pumba tagasi
Egerta, egerta@egertaphoto.com, 03.08.2009 17:33
Kuigi pildistasin peamiselt oma tuttava meeskonna poisse, siis piltidele jäi teisigi vapraid sportlasi + esikolmik jne. Vaadata saab: http://picasaweb.google.com/egertaphoto/Elion_Otepaa_010809# Kui soov mõnda pilti omale saada, kirjuta: egerta@egertaphoto.com
hr. Jõujunn Püks, , 03.08.2009 16:43
Pretensioon!!! Rada oli liiga kerge. Olen nii proff et mulle jäi lahjaks. Pange järgmine aasta muda ja mägesid juurde. Siis ei tule könnid segama ja saiasid eest ära võtma. Osad vist saiade pärast sõidavadki, kodus pole süüa vist. Ja üleüldse võiks rohkem fotograafe mu ilu fokuseerida.
Margus, , 03.08.2009 16:29
Kui pori ei meeldi, siis tuleb paraku mingi teine spordiala valida või maantee võistlustele minna
to täitsa, , 03.08.2009 15:26
Pole mingi jama... Rattamaratonil ikka peaks ju sõitma. Võikski olla porine ja ohtli jne., kuid võiks ikka saada ratta seljas olla. Ega pori sees joostes või tatsates ju tavaliselt erilist adrekat ja elamusi ikka ei saa....?
täitsa, , 03.08.2009 14:33
jama on hakatud välja kommima,ei viitsi varsti lugeda ega kirjutada ka siin.Mingid tolad DELFIst on vist siia kokku kolinud.Inisejad,sõitke 50 hulka,seal rajaprobleeme ei ole.Ja et ei jõua või,no aga mida iniseda siis,sest ega siis ju kiiret kah väga ei tundu olevat.Ja kui kiiret väga ei ole ja nautlemine see prioriteet no. 1 on siis jalutage vihmas,romantikat ju küll või korraldage rattamatku vihmavaestesse maakondadesse.Aga alati jääb ka võimalus koju jääda.Inisejate tulematajäämine ainult tõstab Elioni kvaliteeti.Mina tahan siit adrekat ja elamusi.Vinguviiud ,ärge ronige elionile,kus on porine,ohtlik ja "linnukeelesupp" on kah tihti hernerokaga asendatud.Elioni korraldajatele soovin aga jõudu ja paksu nahka - irinakaitseks.Alati võib paremini,kuid eks see sari pidevalt arenebki...


Kõige populaarsemad
EEC 09
Tallinna Sadam 09
Axa 09
Nissan MTB
Arctic 09
Premia 09
Fixus
Acer 09
AT Sport 09
Alexela 09
Tallink 09
Kult.kapital 09
Hasart MNK 09
MEEDIAPARTNERID
EPL
Uuno 09
Sportinfo 09
Proshop_09
Kasutajanimi:
Parool:
 
*Uus kasutaja *Unustasid parooli?
SPORTINFO
KORRALDAJATELE
KIRJUTA MEILE
KONTAKT
KASUTUSTINGIMUSED
KOMMENTEERIMINE